پنج شنبه ، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
خانه / علمی و آموزشی / سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم)

سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم)

سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم)
سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم)

ذخیره سازی و محیط نرم افزار (فصل چهارم)

محیط نرم افزار:

تا به اینجا شما با این محیط کار کرده‌اید.

سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (1)

اما شاید شما از ظاهر محیط نرم افزار رضایت کافی را نداشته باشید برای همین در تنظیمات سویش می‌توانید چیدمان و رنگ‌های محیط کار خود را تغییر دهید…

در بالای صفحه از منوی Edit گزینه preferences را انتخاب نمائید تا منوی تنظیمات گشوده شود.

سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (2)

در اولین شاخه این منو یعنی شاخه Appearance شما با رنگ‌ها و اندازه‌ها و ابزار‌ها برخورد می‌کنید.

گزینه سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (4) برای رنگ لایه‌های صفحه و Timeline ساخته شده است. من برای این قسمت رنگ آبی کم رنگ سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (5) را انتخاب می‌کنم شما نیز می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

گزینه سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (6) برای رنگ حاشیه صفحه طراحی و رنگ دور شکل پس از قفل یا پنهان نمودن آن است که من رنگ قرمز سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (7) را انتخاب می‌کنم.

گزینه سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (8) برای رنگ دور شکل‌های انتخاب شده است که من رنگ قرمز سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (9) را انتخاب می‌کنم.

گزینه چهارم سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (10) برای رنگ عقربه نوار Timeline است که من رنگ قرمز سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (11) را انتخاب می‌کنم.

گزینه سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (12) برای رنگ محدوده شکل هاست که من این رنگ را تغییر نمی‌دهم.

و نیازی به تغییر دیگر رنگ‌ها نیست.

گزینه ok را انتخاب کنید. می‌بینید که محیط نرم افزار بسیار تغییر کرده است.

وارد کردن ابزار‌ها:

وقتی برای اولین بار نرم افزار سویش را اجرا می‌کنید برخی ابزار‌ها مانند: Effects، Reshape، Properties، Timeline و Outline در صفحه وجود ندارند. برای وارد کردن آن‌ها در صفحه باید در منوی Window که در بالای صفحه قرار دارد گزینه‌های زیر تیک خورده باشند.

سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (13)

ذخیره سازی:

ذخیره سازی فرایندی است که پس از اتمام انیمیشن و آماده بودن آن برای نمایش انجام می‌شود. حالا می‌خواهم نحوه ذخیره انیمیشن را به شما بیاموزم.

از منوی File از منوی کشویی Export می‌توانید انیمیشن خود را با فرمت‌های مختلف ذخیره کنید.

سویش مکس آموزش ساخت انیمیشن (فصل چهارم) (14)

گزینه اول SWF است. معمولا این فرمت‌ها با نرم افزار‌های فلش پلیر یا فایرفاکس اجرا می‌شوند.

گزینه دوم HTML+SWF است که معمولا این فرمت‌ها برای قرار دادن انیمیشن‌ها در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند: بنر‌های تبلیغاتی.

گزینه‌های سوم و چهارم فرمت‌های EXE و AVI هستند که مناسب برای نمایش در بیشتر دستگاه‌های نمایش دیجیتال است.

گزینه پنجم GIF است که به صورت عکس متحرک نمایش داده می‌شود این فرمت‌ها معمولا برای انیمیشن‌های کوتاه و تکرار شونده استفاده می‌شوند.

و گزینه ششم PNG است که این فرمت هم مانند GIF است ولی برای اسپرایت‌های متحرک بازی‌ها برای ساخت بازی کاربرد دارد.

نویسنده: محمد مرادی

همچنین ببینید

شربت تیماسین 120 میلی لیتری

شربت تیماسین یک شربت گیاهی است که از عصاره هیدروالکلی مرزنجوش و آویشن باغی ساخته …

۲ نظرها

  1. سلام
    خسته نباشید.مطالب سایتتون عالی و کاربردی.دست آقای مرادی هم دردنکند،آموزش سویش عالی عالی،اگه ممکنه فاصله ها ی ارائه را کمتر کنید.متشکرم

    • با سلام و تشکر از شما

      مطلب سویش مکس در چهار فصل و توسط جناب آقای محمد مرادی تهیه شده بود که به صورت کامل در سایت قرار گرفت.

      همچنین در صورت تمایل برای پیگیری مطالب ادامه دار می تونید از طریق لینک برچسب‌ها که در انتهای همون پست وجود داره نوشته های مرتبط با اون موضوع رو دنبال کنید:

      https://takfal.net/tag/%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%b4-%d9%85%da%a9%d8%b3/

      موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *